Visual Merchandising

cover Visual

Visual merchandising

 

 

1. Ce înseamnă Visual Merchandising

Definitie a conceptului, istoric, magazinele care au dat tonul, filme (celebre sau nu) care au pus lumina reflectoarelor pe felul în care sunt puse în valoare produsele în vitrine și în interiorul magazinelor.

 

2. ”The Eye Has To Travel”
  • Inspirația e peste tot – cum o găsim, cum fructificăm informația pe care o înmagazinăm din călătorii, de ce trebuie să fim atenți la mobilitatea oamenilor și la trend-urile sociale și cum pot fi acestea aplicate în VM
  • Exemple de display-uri creative/ iconice din arhiva personală, dar și de dezastre stilistice .

 

3. Amenajarea psihologică a magazinelor- marketing story, customer flow, produse-focus, vânzări adiacente
  • vedere de ansamblu vs vedere unidirecțională
  • standarde de amenajare
  • marketing experențial – merchandising pentru toate simțurile, nu doar vizual
  • vindem experiențe, nu produse; implicarea consumatorului

 

 4. Boutique, Concept Store, Department Store, Showroom, Magazinul Viitorului
  • Clasificări, idei de amenajări, trend forecast – în ce să mai investim pentru a face consumatorul să cumpere din magazinul fizic și nu online.
  • Tehnicile folosite in VM: culorea, lumina, liniile si compozitiile, contrastele, nostalgia, surpriza si imprevizibilul, miscarea

 

5. Silent selling - cele mai bune practici in visual marketing

          #studiidecaz

Temă înainte de curs pentru cei care se înscriu: să se gândească la un magazin mass market (de exemplu, care e Zara-ul lor favorit din oraș sau din lume) și la unul de lux pe care le-au vizitat și analizat cu propriile filtre și să avem o scurtă prezentare a acestora, din punctul de vedere al unui „Mystery shopper”, pe criterii de visual merchandising.

 Facilitator:

Ioana Voicu, 27 de ani, jurnalist, fondator www.mauvert.com din 2007, Visual Merchandiser

“Am fost blogger dinainte să-mi obțin diploma în jurnalism și cu mult timp înainte de apariția noțiunii de ”influencer”. Am cochetat și cu presa scrisă, dar ca activitate prinicpală, am fost prezentă în online, pe blog, timp de 10 ani, adică am luat acest tren foarte devreme, cam de pe la locomotivă J. Cu timpul și suprasaturarea de social media, am simțit o nevoie din ce în ce mai acută de a activa în lumea exterioară, reală, palpabilă, a offline-ului, așa că am acceptat propria provocare de a mă alătura unui brand de fashion retail cu o prezență foarte puternică la nivel global și de a cuceri un teritoriu care m-a atras dintotdeauna: visual merchandising-ul.”

Workshopul costa 350 ron si are loc pe 24 februarie, in intervalul 09:30-14:00